ΟΥΛΙΤΙΔΑ

Ουλίτιδα είναι η φλεγμονή των ούλων. Συχνά προκαλείται λόγω φτωχής στοματικής υγιεινής, με αποτέλεσμα η πλάκα που σχηματίζεται στην ουλοδοντική σχισμή να ερεθίζει τα ούλα.

Άλλοι λόγοι που αυξάνουν τον κίνδυνο ουλίτιδας είναι:

• εγκυμοσύνη
  • μη ελεγχόμενος διαβήτης
  • κάπνισμα
  • άγχος
  • ανεπαρκής διατροφή
  • παρενέργειες διαφόρων φαρμάκων
  • ανώμαλα και στραβά δόντια
  • ηλικία.

Τα συμπτώματα της ουλίτιδας περιλαμβάνουν

• κοκκίνισμα και πρήξιμο των ούλων
  • εύκολη αιμορραγία ούλων, ιδιαίτερα στο βούρτσισμα.

ΠΡΟΛΗΨΗ

Το πρώτο και το πιο σημαντικό είναι η άριστη στοματική υγιεινή και ο τακτικός οδοντιατρικός έλεγχος. Επίσης το σταμάτημα του καπνίσματος, η υγιεινή διατροφή και ο έλεγχος του άγχους, βοηθούν στη μείωση του κινδύνου για ουλίτιδα.

ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Η θεραπεία της ουλίτιδας στοχεύει στη μείωση της φλεγμονής των ούλων. Αυτό περιλαμβάνει κυρίως σωστή αποτρύγωση και στίλβωση (καθαρισμός) από τον οδοντίατρο σας και λήψη φαρμάκων κυρίως αντιβιοτικών για αναερόβια μικρόβια (μετρονιδαζόλη). Σημαντική είναι επίσης η διδασκαλία για καθορισμό της στοματικής υγιεινής, που περιλαμβάνει βούρτσισμα, χρήση νήματος ή μεσοδοντίων βουρτσών και  χρήση αντιμικροβιακών στοματικών διαλυμάτων. Τέλος γίνεται επιδιόρθωση των όποιων οδοντιατρικών προβλημάτων που συμβάλουν στη δημιουργία της ουλίτιδας.

Απαραίτητη είναι η παρακολούθηση σε τακτά χρονικά διαστήματα για επανέλεγχο και εκτίμηση της κατάστασης.

ΟΥΛΙΤΙΔΑ ΛΟΓΩ ΕΓΚΛΕΙΣΤΟΥ ΔΟΝΤΙΟΥ

Ουλίτιδα μπορεί να αναπτυχθεί στα ούλα που περιβάλουν τη μύλη ενός έγκλειστου δοντιού (δόντι που δεν έχει πλήρη ανατολή). Ονομάζεται περιστεφανίτιδα και σε αυτή την κατάσταση τα ούλα πρήζονται γύρω από το έγκλειστο δόντι. Ο θύλακας που δημιουργείται γεμίζει από υγρό, υπολείμματα φαγητών και βακτηρίδια. Η περιστεφανίτιδα είναι συχνότερη κυρίως στους κάτω φρονιμίτες. Αν ο άνω φρονιμίτης ανατείλει πριν από τον κάτω, τότε κατά τη μάσηση δαγκάνεται το ούλος του κάτω αυξάνοντας τον ερεθισμό. Η φλεγμονή που θα προκληθεί  μπορεί να επεκταθεί στο φάρυγγα.

Υγειή δόντια                                                       Με ουλίτιδα

(Η ΟΥΛΙΤΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΤΡΕΨΙΜΗ!)