ΠΕΡΙΟΔΟΝΤΙΤΙΔΑ

Περιοδοντίτιδα είναι η σοβαρή φλεγμονή που αν αφεθεί αθεράπευτη, οδηγεί σε απώλεια δοντιών. Αθεράπευτη ουλίτιδα οδηγεί σε περιοδοντίτιδα.

Η περιοδοντική φλεγμονή είναι χρόνια βακτηριακή φλεγμονή που επηρεάζει τα ούλα και το οστό που υποστηρίζει τα δόντια. Μπορεί να αφορά ένα ή πολλά δόντια.

Με τον καιρό η πλάκα μπορεί να απλωθεί και να προχωρήσει κάτω από το ουλικό όριο. Η τοξίνη που παράγεται από τα βακτηρίδια της πλάκας ερεθίζει τα ούλα. Αυτές οι τοξίνες προκαλούν χρόνια φλεγμονώδη αντίδραση. Ο οργανισμός άθελα του στρέφει την δύναμη του στους ιστούς και στο οστό που κρατά το δόντι, καταστρέφοντας το. Το ούλος απομακρύνεται από τα δόντια δημιουργώντας θύλακα και φλεγμονή. Όσο προχωρά η ασθένεια οι θύλακες βαθαίνουν και όλο και περισσότερο ούλος και κόκαλο καταστρέφεται. Συχνά αυτή η καταστροφική διαδικασία έχει ήπια συμπτώματα. Σταδιακά τα δόντια γίνονται εύσειστα και ίσως πρέπει να εξαχθούν.

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΣΟΥ

Εκτός από τη συνήθη θεραπεία όπως στην ουλίτιδα ο οδοντίατρος μπορεί να συστήσει Περιοδοντική χειρουργική επέμβαση όταν τα ούλα και το οστό δεν επιδιορθώνονται.

Οι πιο συνήθης χειρουργικές θεραπείες είναι:

• Τοπική εξάλειψη θυλάκων
  • Επανορθωτική τεχνική
  • Τεχνική επιμήκυνσης μύλης
  • Μοσχεύματα μαλακών ιστών.

Ελαφράς μορφής Βαριάς μορφής

Η περιοδοντίτιδα δεν είναι ανατρέψιμη αλλά η σωστή θεραπεία σταματά τη νόσο και διατηρεί ένα κατά το δυνατόν υγιές στόμα.